luni, 30 ianuarie 2017

Campionii se antreneaza, ratatii se plang



Buna dimineata, suflete dragi!Va doresc o zi minunata si binecuvantata!
Ne apropiem de sfarsitul lunii ianuarie - e momentul pentru o scurta trecere in revista a realizarilor, dar si a nereusitelor avute, pentru a ma pregati pentru luna februarie cu noi obiective.
Desi mi-am propus sa scriu zilnic pe blog, media postarilor a fost cam una la doua zile. Mi-am dat seama ca pe undeva am o convingere limitativa care ma impiedica sa realizez acest lucru.Desi in fiecare zi am avut cate un subiect pe care mi-as fi dorit sa-l pun in scris, nu am facut-o, gandindu-ma ca trebuie sa scriu ceva elaborat, deosebit(da, recunosc, sunt perfectionista, si asta ma impiedica sa fac multe lucruri, din pacate).Dar nu am inceput acest blog ca sa-mi etalez talentul la scris :)), ci ca un sprinjin catre o viata condusa de scopuri, traita intentional.
Provocarea lunii inanuarie, sa ma iubesc pe mine insami, este, cred, cel mai bun lucru pe care am putut sa-l fac pentru mine pana acum. Am realizat cat de greu imi este sa ma privesc in oglinda si sa imi spun cuvinte de apreciere, cat de mult ma critic in mod constant, cat de mult ma limitez, cat de putin constienta sunt de mine in general, fiind mereu absorbita sa implinesc nevoile si dorintele celorlalti, fara sa pot spune (sau fara macar sa vreau sa spun) nu.
Abia acum am realizat cat de daunator a fost acest lucru in relatia mea cu sotul si cu copiii.In relatia cu sotul, fiindca a adus monotonie si poate mai putin pretuire reciproca decat am merita. In relatia cu copiii - s-au invatat mai putin responsabili decat as dori (fiindca mama stie, mama face), egoisti si foarte critici (fata de ei insisi si fata de ceilalti).
A ma iubi pe mine insami e o provocare pe care intentionez sa o continui pana la sfarsitul anului, fiindca evident n-am reusit s-o epuizez in ianuarie.
Lectura - am citit surprinzator de mult. Mi-am incarcat carti pe kindle si citesc cand sunt in mijloacele de transport (in loc sa deschid internetul pe telefon) sau la serviciu, daca am vreo pauza. In multe seri am inchis ecranele (tv, calculator) si in loc de asta am citit sau am scris, ori am desenat in jurnalul pe puncte.O sa fac si scurte treceri in revista pentru fiecare carte.
Alimentatia - si aici stau bine, desi e loc de imbunatatiri. Sunt foarte incantata ca nu am baut deloc sucuri, desi ispite au fost destule(aniversari, evenimente) si intentionez asa.
Sa renunt total la zahar e foooarte dificil, nu mi-as fi imaginat.E peste tot. Deocamdata  imi propun un obiectiv mai realist - doar 2 lingurite de zahar brun in cafeaua de dimineata si miere in ceai sau pe painea cu unt. In rest,orice fel de dulciuri ( prajituri, bomboane, biscuiti, etc.) doar la aniversari, si atunci in cantitate limitata (sau chiar deloc, daca o sa pot).
Miscare, exercitiu fizic - merg pe jos cel putin 30 min., aproape zilnic, dar nu am reusit inca sa urmez nici un program fix de exercitii. Iau in considerare ideea ca in primavara sa ma inscriu pentru o luna la un program de sala, ca sa-mi intre in obisnuinta, si apoi o sa mai vad.
Organizare - jurnalul pe puncte este minunat, ma ajuta foarte mult(gasiti fotografii pe contul meu de INSTAGRAM). Il gasesc asa de eficient, incat am cumparat si pentru copii agende si i-am ajutat sa-si faca un jurnal pe puncte si program zinic. Urmeaza o postare detaliata despre asta :).
Sper ca si voi ati avut o luna productiva, in care v-ati atins obiectivele!

2 comentarii:

I ❤ COMMENTS!Lasa un gand aici !