joi, 30 martie 2017

Nu renunta cand ai obosit, renunta cand ai terminat!




TOT CE TI-AI DORIT VREODATA E DE PARTEA CEALALTA A FRICII

Bine v-am regasit, suflete dragi!va doresc o zi minunata!
Astazi vreau sa va impartasesc ceva ce am constientizat, din nou, despre mine- sunt fricoasa si renunt prea usor!Frica de esec ma face sa renut- decat sa nu reusesc, mai bine o las balta!asa gandesc si e extrem de pagubos pentru mine.
Am avut de pus la punct o lucrare majora pentru serviciu.Evident ca am fost in criza de timp (din cauze obiective, dar si din autosabotaj- am amanat sa fac ce aveam de facut, sub diferite pretexte) si spre final am intrat in panica.Am tras cat am putut de tare, in speranta ca voi termina la timp pentru a prezenta ceea ce am lucrat, dar tot imi ramasesera lucruri de facut.In mintea mea vedeam deja dezastrul si, oricat incercam sa contracarez  gandirea negativa cu afirmatii pozitive, nimic nu mergea, eram la pamant.Mai erau cateva ore pana la termenul de predare si am zis gata, mai bine renunt decat sa ma fac de ras!Total gresit!ce gandire distructiva!daca exista o singura sansa de a reusi, langa 99 de a avea un esec, tot e ceva, si trebuie sa mergi inainte.
Din fericire am avut oameni minunati alaturi de mine, care m-au sustinut, m-au ajutat si m-au incurajat sa merg mai departe!lor le datorezin mare masura reusita mea, fiindca da, am reusit!si chiar daca nu reuseam, as fi ramas cu experienta si as fi stiut ce trebuie sa fac mai bine data urmatoare.
Cu aceasta ocazie  mi-am analizat putin viata si mi-am dat seama ca am pierdut de multe ori inainte de a incepe batalia tocmai din cauza acestui tipar mental pagubos.
Exista 10 semne ale fricii de esec, si m-am recunoscut in majoritatea :

1. te gandesti la ce vor spune ceilalti despre tine daca esuezi
2. te ingrijorezi ca nu vei putea sa-ti indeplinesti visurile
3. crezi ca ceilalti nu te vor mai iubi daca esuezi
4. te indoiesti de inteligenta ta si de abilitatile tale
5. crezi ca ii vei dezamagi pe oamenii care acum te apreciaza
6. ai tendinta de a amana sa participi la o activitate importanta
7. eviti sa te implicit in proiecte noi si provocatoare
8. ai o stima de sine scauzta si iti spui ca nu vei fi niciodata capabil(a) sa indeplinesti o sarcina mai dificila
9. te autosabotezi si inainte de a face un pas inainte, ai tot felul de simptome precum: greturi, dureri de cap, ritm accelerat al inimii
10. esti cel mai bun prieten al perfectionismului – incerci numai acele activitati pe care stii ca le vei face perfect

Cauzele fricii de esec se gasesc de obicei in copilarie - de exemplu, la mine e vorba de  parinti perfectionisti, critici, care au avut asteptari foarte mari si nu erau niciodata multumiti, oricat de mult as fi incercat.Deasemenea, sistemul scolar de atunci era extrem de competitiv si solicitant, esecul nu era in nici un caz o optiune.
Faptul ca mi-am constientizat frica de esec si cauzele ei ma ajuta sa ma pregatesc mai bine pentru urmatoarele provocari.
Incetez sa ma autosabotez prin amanare,imi stabilesc clar prioritatile, imi asum responsabilitatea, nu renunt cand dau de greu, perseverez, lucrez la gandirea pozitiva si imi vizualizez atingerea obiectivului.Nu mai fac planuri, ci trec la treaba.Ma iubesc si ma incurajez.Imi petrec zilnic timp cu mine, astfel incat sa raman conectata cu mine insami.

Voua va e frica de esesc?si daca da, cum depasiti aceasta problema?


6 comentarii:

  1. Chiar azi ma gandeam. Nu as putea trai intr-o relaxare totala, nu as putea actiona in absenta fricii. Oricat ar fi de ,,nenorocita", frica aia face parte din tine, te mobilizeaza, te face precaut, te tine in garda. Cred ca e bine sa te impaci cu propria natura, sa-ti constientizezi calitatile.

    Asa cum elevii isi amana temele si invata, de cele mai multe, din obligatie ori din ambitie, asa si adultii...mai trag chiulul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu zic ca e bine sa fii pesimist, zic ca e bine sa-ti recunosti calitatile, defectele si sa actionezi in functie de ele.

    Te pup. Te citesc cu placere!

    RăspundețiȘtergere
  3. un pic de adrenalina e oricand binevenita, clar.Dar teama de esec e acel tipar mental care te impiedica sa incerci lucruri noi, sa iti asumi riscuri, sa iesi din zona de confort.
    Multumesc ca ma urmaresti, si eu te vizitez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  4. pe mine mq oboseste adrenalina asa ca ...te inteleg...

    RăspundețiȘtergere

I ❤ COMMENTS!Lasa un gand aici !