sâmbătă, 7 ianuarie 2017

18 pana in 2018


 Bine v-am regasit, suflete dragi!priveam azi aceasta imagine, cu o furnica ce cara un strop de apa de zeci de ori mai mare ca ea!cata determinare si putere demonstreaza aceasta furnicuta!Ea nu se lasa impiedicata de nimic cand vine vorba sa-si atinga obiectivele.Sunt eu macar la fel de puternica ca aceasta furnicuta?

Din copilarie si pana la tinerete majoritatea dintre noi aveam clar in minte ce ne dorim de la viata - se conturase deja ideea unui anume serviciu/cariera, ne gandeam la o pozitie sociala, o familie, o casa, o masina, calatorii si asa mai departe.Pe la 25-30 de ani majoritatea obiectivelor stabilite atunci sunt imdeplinite. Dar, pe masura ce imbatranim, stabilirea obiectivelor devine ceva intamplator si incetam sa mai ducem o viata constienta, lasandu-ne stapaniti de imprejurarile vietii.Timpul pare ca ne-a scapat de sub control - o gramada de lucruri trebuie facute, simtim ca nu avem de ales. Iar dupa ce am terminat cu toate suntem prea obositi ca sa ne mai gandim la altceva.Treptat, devenim cinici si neincrezatori cand vine vorba de obiective si rezolutii - ce rost are?si asa nu am indeplinit nimic de pe lista de anul trecut. Dezamagirea, fricile si descurajarea pun stapanire pe noi.

Ati trecut vreodata prin astfel de momente?eu da. Fiind si mama sunt foarte dese momentele cand simt ca viata imi scapa de sub control si ca nu fac nimic din ceea ce mi-am propus, fiindca timpul imi este consumat de situatii mai mult sau mai putin neprevazute, si imi scapa pur si simplu printre degete.

Totusi, nu am de gand sa renunt la capacitatea mea de a-mi indeplini visele si de a pune lucrurile in practica.Sunt hotarata sa duc acel mod de viata care sa reflecte cu adevarat ceea ce este important pentru mine, in ciuda obstacolelor si nu voi lasa neincrederea in mine insumi sau credintele limitative sa ma impiedice.

Astazi imi stabilesc 18 obiective (de realizat) pana in 2018 si ma provoc sa le duc la indeplinire, indiferent de situatiile neprevazute pe care viata mi le va pune in fata! Imi stabilesc o stacheta ridicata - mai bine vise marete decat planuri mediocre :)).

1.Imi fac un ,,jurnal pe puncte"(bullet journal) in care sa-mi notez tot ce tine de organizare, dar si vise, planuri, lecturi, etc.

2.Scriu zilnic aici pe blog.Sunt constienta ca nu e un obiectiv usor de atins, fiindca am nevoie de anume conditii ca sa scriu (cum ar fi linistea:))- ceva rar intalnit la noi in casa :)). O sa renunt la perfectiunea postarilor, in favoarea frecventei. Odata cu frecventa va veni si perfectiunea, exact ca la rugaciune :))

3.Citesc o carte motivationala/inspirationala/educationala pe saptamana si ii fac un review pe blog (macar unul scurt).

4.Imi pun in miscare organismul, prin exercitii zilnice si mers pe jos.O sa caut un app pentru telefon cu ajutorul caruia sa monitorizez ce am facut zilnic in acest domeniu (aveti vreo recomandare?)

5.Imi respect programul de alimentatie sanatoasa stabilit aici.

6.Invat sa desenez mandale- imi doresc de multa vreme.

7.Folosesc cat mai mult afirmatiile pozitive si gandirea pozitiva.Imi hranesc mintea  cu lucruri bune, constructive.Sunt atenta la ce privesc, ascult, vorbesc.

8.Planific o zi doar pentru mine, odata pe luna, in care sa stau doar eu cu mine, fara grija familiei.

9.Imi schimb garderoba de vara. Vreau sa renunt la tricouri/maieuri cu maneca scurta in favoarea unor   bluze/rochite de in topit sau de bumbac, cu maneca lunga, cusute si brodate de mine. Croitoria si broderia au fost hobby-uri ale adolescentei mele, pe care le-am abandonat si la care mi-ar place sa revin.

10.Rezolv niste probleme legate de o proprietate, pe care le aman de prea multa vreme.

11. Achit toate datoriile pe care le am- nu multe, din fericire.

12. Duc la capat provocarea Iuliei, legata de economisire.

13.Imi creez o rutina de dimineata care sa ma umple de energie.

14. Ma trezesc devreme.

15.Imi fac un plan legat de dezvoltarea mea profesionala si il urmez.

16.Gasesc metode pentru a-i ajuta pe copiii mei sa devina mai responsabili si mai autonomi (prima metoda e sa fiu eu un bun exemplu).

17.Ma pregatesc din timp pentru evenimentele de familie (zile de nastere, onomastici, aniversari), sarbatori religioase, inceput de an scolar, vacante.

18. Ma indepartez, pe cat posibil, de oamenii toxici din viata mea si intretin doar acele relatii care imi aduc bucurie si ma ajuta sa cresc.

Stiu ca voi reusi sa imi ating scopurile deoarece...

Am puterea sa realizez orice imi doresc!
Pasesc cu fermitate pe calea succesului!
Resping orice gand pesimist si orice dubiu in ceea ce priveste realizarea scopurilor mele.
Identific obstacolele care ma impiedica sa imi indeplinesc obiectivele si le depasesc!

7 comentarii:

  1. E ok cand iti stabilesti niste obiective,asta inseamna ca lupti mereu ca sa le atingi.Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multe din provocarile tale sunt si pe lista mea. Mult succes si la sfarsitul anului sa fie toate bifate.

    RăspundețiȘtergere
  3. mult succes cu provocarile tale! am insa catevacompletari care sper sa iti fie de folos:

    din experienta mea privind blogul, si nu doar a mea, postarea zilnica a unui articol nu este un obiectiv de urmarit. mai eficienta este postarea la doua trei zile, cu un continut mai cuprinzator, de calitate. chiar si patru zile. asta pentru ca putini cititori reusesc sa intre zilnic si sa tina pasul. si mai sunt cateva motive care nu mi vin acum.

    la fel si cu citirea unei carti saptamanal. consider ca fiecare carte are nevoie de timpul propriu de citit si asimilat, de poposit asupra informatiilor. sunt si carti care pur si simplu nu ni se potrivesc la un moment dat cand le avem inmana si nu e ok sa tragemde ele sa le citim doar ptr a le bifa. poate peste o vreme le vine iarasi randul sau poate nu ole vine deloc.
    in rest imi place entuziasmul tau si voi incerca sa te urmaresc :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc,draga Vavaly, pentru vizita si pentru sfaturi!sunt foarte binevenite!
      mi-am propus un post pe zi fiindca scriu acest blog in primul rand pentru mine si vreau sa-mi fac un obicei zilnic de a scrie macar cateva cuvinte pozitive, chiar daca nu le citeste nimeni :).Apoi stiu ca, daca imi propun unul la doua-trei zile s-ar putea sa nu mai scriu deloc perioade lungi, fiindca voi zice ca am timp, voi amana si timpul va trece. Daca imi propun unul pe zi in el mai rau caz voi scrie unul la doua-trei zile :)).
      La fel si cu citirea unei carti pe saptamana.Mi-am stabilit niste obiective aparent irealiste tocmai fiindca am o viata foarte aglomerata (am trei copii scolari :)), sot, casa, si lucrez), de aceea timpul in care fac ceva pentru mine si pentru dezvoltarea mea personala trebuie stabilit clar, si prioritizat, altfel...raman fara :)).

      Ștergere
    2. trei copii scolari si job si inca te ambitionezi sa ai timp pentru tine? asta de ambitie :) . eu abia reusesc cu cei doi ai mei sa imi trag sufletul intre toate cele din gospodarie... felicitari multe!

      Ștergere
    3. tocmai fiindca ii am ma ambitionez :)).Am realizat ca e sential sa am timp pentru mine, altfel parentingul meu are mult de suferit :))

      Ștergere

I ❤ COMMENTS!Lasa un gand aici !