miercuri, 1 februarie 2017

Sunt deschisa catre schimbari pozitive in toate domeniile vietii mele!



Buna dimineata, suflete dragi!Va urez un februarie binecuvantat, cu iubire, pace si bucurie in suflet!
In timp ce scriu sorb dintr-o ceasca de cafea FARA ZAHAR!fara zahar, fara nici un indulcitor - neagra si amara :)). Poate nu pare cine stie ce, dar avand in vedere ca la inceputul anului nu puneam gura pe cafeaua de dimineata daca nu avea macar vreo 3 lingurite de zahar, pentru mine este o foarte mare realizare!Pe langa asta, am o luna fara sucuri- in special cola si pepsi, care erau preferatele mele si imi era foarte greu sa le rezist.Cel mai dureros a fost cand am mancat o pizza impreuna cu colegii, si pe masa era un pahar de pepsi rece, arata ca din reclame :))...si eu am baut apa :)).Foarte greu a fost sa rezist:))
In luna februarie vreau sa urc mai sus si ma provoc sa fiu sugar free pentru 28 de zile.Ce inseamna asta?ca o sa renunt nu doar la zaharul alb, dar si la orice aliment cu indice glicemic ridicat.M-am uitat la mai multe documentare in care se explica in ce mod zaharul ne afecteaza sanatatea, fiind un factor determinant in bolile cardiovasculare, diabet de tip 2 si cancer. Inclusiv boala ,,ficatului gras" este cauzata de zahar, si nu de o alimentatie bogata in grasimi, cum se spunea pana acum vreo 10-15 ani (si inca se mai spune, cel putin in Romania).


Sunt foarte multe materiale online, daca doriti sa va informati.
Aici  e un articol foarte bun referitor la indicele glicemic, care contine si tabele cu IG al alimentelor. Imi voi face o lista cu ce pot sa mananc si voi alcatui cateva meniuri in avans. O sa revin cu acest subiect.
O alta schimbare pe care vreau s-o fac, legata de alimentatie, este numarul zilnic de mese. Spuneam aici ca  vreau sa mananc 5 mese pe zi- 3  mese principale si 2 gustari. A fost o decizie foarte proasta!De cand am introdus aceasta obisnuinta am avut mereu senzatia de foame, desi m-am hranit suficient.Explicatia am gasit-o in filmuletul de mai jos, care confirma ceea ce eu practicam inainte in mod empiric- si anume ca postul intermitent- adica fara mic dejun si cu doar 2-3 mese pe zi, ultima la ora 20 maxim e mult mai benefic, deoarece mentine nivelul scazut al insulinei in sange (bine, in principiu- depinde si ce mananci).




Adaug aici  o paranteza: faptul ca am exercitiul posturilor ortodoxe, pe care obisnuiesc sa le tin, dupa puteri, de mai multi ani, m-a ajutat foarte mult pana acum, fiindca am invatat cum sa imi controlez poftele alimentare si sa mananc pentru a ma hrani, nu pentru a-mi satisface placerea gustului.Desigur, aici intervine si lucrarea Duhului Sfant, nu doar vointa proprie, dar- dupa cum spunea un parinte- DAI VOINTA, IEI PUTERE (si am incheiat paranteza :)) ).

O alta provocare pentru mine luna aceasta este sa ma scol devreme (la ora 6  in fiecare zi)  si sa am o rutina de dimineata energizanta, care sa includa rugaciunea, meditatia (adica o oprire mentala calma si  profunda asupra unor subiecte care ma preocupa, nu meditatie in stil oriental), afirmatiile pozitive, vizualizarea pozitiva a zilei care va urma, jurnalul pe puncte si exercitii fizice(sau plimbare de dimineata, cand se va mai imbunatati vremea).

In rest voi continua cu tot ce mi-am propus luna anterioara. Voi ce v-ati propus, sau ce va doriti pentru februarie?


8 comentarii:

  1. Imi plac toate 3 rezolutiile! Ma alatur si eu la provocarea sugar freeeeeee!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. In februarie vreau sa profit de vacanta, sa ma odihnesc putin, vreau sa imi fac timp pentru cat mai multi prieteni, pentru fini si pentru o vizita la cardilog. Astea sunt obiectivele mele.

    RăspundețiȘtergere
  3. fiecare corp e unic, si se mai si schimba. Daca tie ti se potriveste un fel de alimentatie, si esti sanatoasa si plina de pozitivism si energie, atunci keep it. Daca nu, schimba :) .
    Dupa ani de zile in care mancam 3 mese pe zi si o gustare ( la ora 16, fructe), astazi mai pot sa mananc 2 mese pe zi si pranzul e prima si il incep cu ...mere si apoi o pauza de juma de ora.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, mi se potriveste mai mult stilul asta cu mese mai putine

      Ștergere

I ❤ COMMENTS!Lasa un gand aici !